REGULAMIN ORGANIZACYJNY
4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska
ROZDZIAŁ I
Podstawy prawne funkcjonowania
Podmiot leczniczy działa na podstawie:
- ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (tekst jednolity Dz.U. 2011 r., nr 112, poz. 654),
- ustawy z dnia 6.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417),
- ustawy z dnia 5.12.1996 o zawodach lekarza i lekarza dentysty (Dz. U. Z 2008 r., Nr 136, poz. 857 z póź. zm.)
- niniejszego Regulaminu Organizacyjnego
niniejszy regulamin obowiązuje wszystkich pacjentów 4U Dental Clinic.
Rozdział II
Preambuła
- Celem działania Gabinetu Stomatologicznego 4U Dental Clinic jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu i przywracaniu utraconej funkcji i estetyki tkanek twardych zębów, uzupełnianie brakujących zębów, korekta ich ustawień, leczenie i zapobieganie dysfunkcjom i para funkcjom, poprawa zdrowia jamy ustnej, promocja zdrowia, higieny i profilaktyki.
- Gabinet Stomatologiczny 4U Dental Clinic jest praktyką prywatną i nie udziela świadczeń w ramach NFZ.
Rozdział III
Definicje
- Regulamin organizacyjny:
Regulamin wykonywania zabiegów w gabinecie stomatologicznym 4U Dental Clinic, zwany dalej „Regulaminem”, stosownie do art. 384 Kodeksu cywilnego – określa ogólne warunki umowy, na podstawie której Pacjent otrzymuje usługę w postaci zabiegu bądź dokonuje zakupu towaru, prawa i obowiązki Stron takiej transakcji, w tym obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych, a także zasady odpowiedzialności Stron.
- 4U Dental Clinic (4U Dental Clinic):
Gabinet Stomatologiczny 4U Dental Clinic przy ul. Chwarznieńskiej 198A, (81 – 602 Gdynia) prowadzony przez Dominikę Kapuścińską, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, posiadającą numer NIP: 586-233-92-59
- Cennik usług:
aktualny cennik usług i towarów znajdujący się w ofercie 4U Dental Clinic, wyrażony
w złotych polskich, kwoty podane w cenniku są kwotami brutto. Cennik dostępny jest na stronie internetowej https://www.4udentalclinic.pl/ oraz w Gabinecie 4U Dental Clinic na recepcji.
- Pacjent:
osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z usług będących w ofercie Artdent.
- Umowa:
umowa zawierana pomiędzy Pacjentem a 4U Dental Clinic. Podjęcie decyzji o skorzystaniu z usług 4U Dental Clinic, dokonanie przedpłaty (o ile o takiej przedpłacie zdecyduje lekarz prowadzący) i rezerwacja terminu oznaczają zawarcie umowy cywilnoprawnej o świadczenie usług i są równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.
- Zabieg:
oznacza zabieg z zakresu stomatologii, zachowawczej, estetycznej, endodoncji, periodontologii, pedodoncji, chirurgii stomatologicznej, ortodoncji, protetyki oraz implantologii.
Rozdział IV
Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin organizacyjny jest ustanawiany dla podmiotu leczniczego działającego pod nazwą: 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska z siedzibą przy ul. Chwarznieńskiej 198A, 81 – 602 Gdynia (dalej zwany: Podmiotem leczniczym).
- Podmiot leczniczy jest wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Pomorskiego pod numerem księgi rejestrowej 000000210003
- 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska posiada wpisane do rejestru komórki organizacyjne:
- Poradnia stomatologiczna
- Pracownia rentgenodiagnostyki
- Podmiotem leczniczym oraz komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska kieruje kierownik medyczny Zbigniew Kapuściński i reprezentuje go na zewnątrz. Podczas nieobecności kierowania zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik.
- Celem podmiotu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia w zakresie stomatologii a w szczególności przez:
- prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej oraz terapeutycznej,
- promowanie zdrowia,
- opiekę nad dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w zakresie:
stomatologii zachowawczej, stomatologii endodontycznej, higieny i profilaktyki jamy ustnej, protetyki stomatologicznej, chirurgii stomatologicznej, ortodoncji, implantologii i periodontologii, fizjoterapii stawów skroniowo-żuchwowych,
- badania i porady lekarskie,
- orzekanie o stanie zdrowia,
- inne zadania zlecone przez osobę upoważnioną.
- Powyższe świadczenia podmiot realizuje w oparciu o kompetencje lekarza stomatologa, higienistki stomatologicznej i asystentki stomatologicznej.
- Zadaniem Podmiotu leczniczego jest:
- a) w komórce organizacyjnej – Poradni stomatologicznej wykonywanie zabiegów
z zakresu:- stomatologii dziecięcej,
- leczenia zachowawczego,
- leczenia endododontycznego (kanałowego),
- leczenia ortodontycznego,
- chirurgii stomatologicznej wraz z implantologią,
- protetyki stomatologicznej,
- periodontologii (leczenie chorób przyzębia),
- fizjoterapii stawów skroniowo-żuchwowych,
- higieny i profilaktyki jamy ustnej.
- b) w komórce organizacyjnej – Pracownia rentgenodiagnostyki wykonywanie zabiegów:
- zdjęć RTG zębowych,
- zdjęć RTG pantomograficznych,
- zdjęć Tomografii Komputerowej.
ROZDZIAŁ V
Wizyta w gabinecie 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych:
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście w gabinecie mieszczącym się przy ul. Chwarznieńskiej 198A, 81 – 602 Gdynia:
- Poniedziałek: 09:00- 19:00
- Wtorek: 09:00- 19:00
- Środa: 09:00- 19:00
- Czwartek: 09:00- 19:00
- Piątek: 09:00- 15:00
- Pod numerem telefonu +48 508 200 338
- Drogą elektroniczną:
Mailowo: info@4udentalclinic.pl
Poprzez portal: www.znanylekarz.pl pod linkiem do kliniki.
- Obowiązuje rejestrowanie na określoną godzinę. Rezerwacja terminu stanowi wiążącą umowę pomiędzy lekarzem dentystą a pacjentem.
- Odwołanie wizyty powinno nastąpić minimalnie 24 godziny przed zaplanowanym zabiegiem.
- Każda wizyta jest potwierdzona dzień wcześniej przez rejestratorkę lub poprzez wiadomość SMS wysyłaną z systemu ESTOMED.
ROZDZIAŁ VI
Umawianie na wizytę
- Umawianie Pacjentów na pierwszą wizytę.
- Pacjent informowany jest o formach płatności:
- Gotówka,
- karta płatniczą,
- Pacjent informowany jest o formach płatności:
- przelew bankowy,
- PayDent (płatność od 100,00 do 1.000,00 pln),
- system ratalny MediRaty (kredytowanie powyżej 500,00 pln).
- Lokalizacji gabinetu.
- Na pierwszą wizytę rezerwujemy Pacjentowi min 1 godzinę.
- Dłuższe zabiegi muszą być poprzedzone konsultacją w gabinecie.
- Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon.
- O czasie potrzebnym na wykonanie zabiegu decyduje wyłącznie lekarz.
- W przypadkach nagłych i bólowych staramy się wyznaczyć wizytę w najbliższym możliwym terminie.
- Świadczenia zdrowotne w ramach Gabinetu 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska udzielane są w dni:
-
- Poniedziałek: 09:00- 19:00
- Wtorek: 09:00- 19:00
- Środa: 09:00- 19:00
- Czwartek: 09:00- 19:00
- Piątek: 09:00- 15:00
- Świadczenia są udzielane w dniu zgłoszenia lub w terminie uzgodnionym z Pacjentem.
- Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
- Bezwzględne pierwszeństwo mają osoby zapisane na wizytę. 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska dokłada należytej staranności, aby nie było opóźnień w przyjmowaniu Pacjentów.
- Dokładamy wszelkich starań, aby Pacjenci byli przyjmowani zgodnie z wyznaczonym grafikiem. Jeśli zabiegi przedłużają się z powodów nieprzewidzianych, prosimy pacjentów o wyrozumiałość i o przygotowanie się na ewentualność kilkunastominutowego opóźnienia. W miarę możliwości powiadamiamy Pacjentów telefonicznie o zaistniałym opóźnieniu.
- Na pierwszą wizytę Pacjent winien się zgłosić 15 min wcześniej, jest to czas przeznaczony na wypełnienie dokumentacji medycznej, w skład której wchodzą:
- wywiad lekarski,
- zgody na leczenie w zależności od rodzaju udzielanego świadczenia,
- oświadczenie pacjenta o udostępnianiu informacji o stanie zdrowia i uzyskaniu dokumentacji medycznej w przypadku śmierci,
- zgoda na przetwarzaniu danych osobowych,
- Pacjent musi być osobą pełnoletnią posiadającą pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
- W przypadku gdy pacjent nie jest osoba pełnoletnia, wówczas wszystkie dokumenty związane z leczeniem (zgody na leczenie) podejmuje opiekun prawny pacjenta.
- Po wizycie pacjenta i wykonaniu badania stomatologicznego lekarz ustala optymalny plan leczenia, przedstawia alternatywne metody postępowania i wstępny kosztorys.
- Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej,
z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym. - Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
- Skorzystanie przez Pacjenta z zabiegu równoznaczne jest z zapoznaniem się przez Pacjenta z niniejszym regulaminem i akceptacją jego postanowień.
- Zabiegi są dostępne wyłącznie w godzinach pracy Gabinetu 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska. Godziny pracy mogą w sytuacjach wyjątkowych ulec zmianie. Zmiana może oznaczać czasowe zamknięcie Gabinetu 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska, a także skrócenie lub wydłużenie godzin jego funkcjonowania.
- Zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej i implantologii możliwe są po zakwalifikowaniu Pacjenta do zabiegu przez fachowy personel 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska, wypełnieniu odrębnego formularza zgody na zabieg.
- 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska zastrzega sobie prawo do nie wykonania usługi pacjentowi, którego stan wskazuje na spożycie alkoholu lub użycie innych środków odurzających.
ROZDZIAŁ VII
Spóźnienia i odwołanie wizyty
- Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Po tym czasie przyjmowany jest kolejny zapisany Pacjent.
- Wizytę zarezerwowaną na 30 min. należy odwołać najpóżniej tego samego dnia.
- Wizytę dłuższą niż 30 min. należy odwołać na 24 godziny przed wizytą.
- Informujemy, że w przypadku niestawienia się na wizytę z winy pacjenta gabinet pobierze opłatę w wysokości 50 pln (pięćdziesiąt złoty) na poczet pokrycia kosztów wynikających z niestawienia się pacjenta w gabinecie 4U Dental Clinic.
ROZDZIAŁ VIII
Podstawowe zasady wykonywania zabiegów stomatologicznych
- Wykonanie każdego zabiegu poprzedzone jest konsultacją specjalistyczną.
- Konsultacje i zabiegi wykonywane są według Cennika ustalonego przez 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska, obowiązującego w dniu wykonania usługi, o ile postanowienia innych regulaminów nie stanowią inaczej.
- Wszelkie ceny podane w Cenniku są cenami brutto i są wyrażone w złotych polskich.
- Na życzenie Pacjenta przed podjęciem leczenia może zostać sporządzony jego kosztorys.
- 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska zastrzega sobie prawo do zmiany planu leczenia oraz jego kosztorysu w trakcie jego trwania. Zmiany kosztorysu musza zostać zaakceptowane przez Pacjenta.
- Zakupione zabiegi lub pakiety zabiegów nie podlegają zwrotowi, z zastrzeżeniem braku kwalifikacji do zabiegu z powodu zdrowotnych.
- Zakupione zabiegi należy wykorzystać w terminie nie przekraczającym 6 (sześciu) miesięcy od dnia dokonania zakupu, z wyjątkiem planu leczenia zaakceptowanego przez obie strony.
- Po terminie określonym w pkt. 7 powyżej, zakupione zabiegi tracą ważność i nie będą mogły być wykorzystane po upływie tego terminu.
- Udzielone Pacjentowi rabaty, zniżki, promocje i vouchery nie sumują się.
- W przypadku, gdy świadczenie 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska jest świadczeniem zdrowotnym, do którego stosuje się przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. z 2011 roku Nr 112, poz. 654), w zakresie wyrażenia zgody na dokonanie zabiegu stosuje się przepisy wskazanej ustawy.
- Przystępując do zabiegu Pacjent automatycznie oświadcza, iż:
- Znana jest mu celowość oraz możliwe efekty wykonania zabiegu;
- Wszelkie kwestie związane pośrednio lub bezpośrednio z przygotowaniem oraz zastosowaniem wybranego zabiegu zostały mu wyjaśnione, które to w pełni zrozumiał.
- Znane i zrozumiałe są dla niego wszelkie przeciwwskazania, możliwe skutki uboczne oraz efekty wykonania;
- Przed przystąpieniem do korzystania z usług 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska uwzględnił swój stan zdrowia i nie przystąpi do zabiegu, jeżeli ze względu na stan zdrowia, zabieg mógłby mieć negatywny wpływ na jego życie, zdrowie, komfort fizyczny lub psychiczny;
- Nie jest w ciąży, w okresie połogu lub karmienia, nie zażywa leków, nie używa jakichkolwiek innych substancji ani też nie posiada schorzeń, które są przeciwwskazaniem dla danego zabiegu;
- Wyraża zgodę na zmodyfikowanie sposobu wykonania zabiegu lub nawet odstąpienia od niego, w przypadku, gdy dalsze jego kontynuowanie zgodnie z przewidziana procedurą będzie zagrażało jego życiu lub zdrowiu.
ROZDZIAŁ IX
Prawa i obowiązki pacjenta
- Do obowiązków pacjenta zalicza się:
- przestrzeganie zaleceń lekarza,
- przestrzeganie higieny osobistej,
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu i spożywania alkoholu na terenie placówki,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ppoż. oraz regulaminu podmiotu,
- posiadanie ważnego dokumentu tożsamości,
- przybycie na wizytę na wyznaczoną godzinę, a w przypadku braku możliwości przybycia wcześniejsze poinformowanie rejestracji o takim fakcie,
- podpisanie stosownych dokumentów koniecznych do realizacji leczenia.
- Do praw pacjenta należą:
- poszanowanie godności oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
- świadczenia usług medycznych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
- swobodnego wyboru lekarza spośród lekarzy pracujących w podmiocie,
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
- pełnej dyskrecji dotyczącej jego osoby,
- pełnej informacji o proponowanych metodach diagnostycznych,
- informacji o rozkładzie gabinetów, pracowni innych pomieszczeń, z których będzie korzystał pacjent w czasie leczenia,
- pomocy i wyjaśnień w sposobie przygotowania do badań i zabiegów,
- poszanowania przekonań i praktyk religijnych,
- otrzymania informacji o stanie zdrowia dziecka, proponowanych badaniach, rokowaniach,
- wgląd do karty praw pacjenta dostępnej w rejestracji,
- wgląd do regulaminu organizacyjnego podmiotu dostępnego w rejestracji.
ROZDZIAŁ X
Dokumentacja medyczna
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w formie elektronicznej i papierowej.
- Do prowadzenia dokumentacji elektronicznej wykorzystywany jest program ESTOMED firmy HAKON Software Sp. Z o. o. oraz oprogramowanie radiografii cyfrowej firmy KODAK oraz PLANMECA.
- Podmiot leczniczy uznaje, że dokumentacja medyczna zawiera dane szczególnie wrażliwe dla pacjenta. Ochrona tych danych przed osobami trzecimi nie posiadającymi upoważnienia do zapoznania się ze stanem zdrowia pacjenta stanowi jedno z istotnych jego zadań .
- Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną następującym osobom uprawnionym:
- pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej,
- przedstawicielowi ustawowemu pacjenta,
- pracownikom Podmiotu leczniczego,
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
- organom władzy publicznej.
- Za udostępnianie dokumentacji medycznej podmiot leczniczy nie pobiera opłat.
ROZDZIAŁ XI
Rękojmia
- Zgodnie z Art.627- 646 Kodeksu Cywilnego pacjentowi przysługuje rękojmia. W trosce o dobro pacjenta pracownicy i współpracownicy wykonują swoje usługi na najwyższym poziomie.
- Rękojmia nie jest uwzględniana w przypadku gdy pacjent:
- przerwał zaplanowane leczenie lub jednocześnie leczy zęby w innym gabinecie,
- nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych oraz diety (np. po wybielaniu zębów),
- nie zgłasza się na wizyty kontrolne po zakończeniu leczenia,
- nie wykonał odbudowy protetycznej zęba po leczeniu kanałowym,
- użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza,
- SAMODZIELNIE lub w innym gabinecie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego,
- uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień,
- cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami),
- ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protezy,
- uszkodził protezę poza jamą ustną,
- na prośbę pacjenta wykonano alternatywny, a nie optymalny plan leczenia.
- Powikłania niepodlegające rękojmi:
Przed zaplanowaniem leczenia pacjent musi być świadomy , że pomimo największej staranności lekarza w trakcie leczenia może dojść do niechcianych i nie podlegających reklamacji powikłań takich jak :
- ból leczonego zęba lub tkanek otaczających,
- szczękościsk,
- pęknięcie, złamanie zęba,
- bolesność tkanek miękkich, obrzęk, ropień, krwiak, przedłużone krwawienie (po zabiegach chirurgicznych),
- podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie,
- reakcja alergiczna na zastosowane leki,
- zaostrzenie współistniejących schorzeń.
Wystąpienie powyższych powikłań może spowodować u pacjenta między innymi:
- dyskomfort i stres spowodowany bólem,
- konieczność przyjmowania leków mających znaczenie u kierowców i kobiet
w ciąży, - problemy z jedzeniem i mówieniem, problemy estetyczne,
- nieplanowane wcześniej leczenie kanałowe zęba,
- nieprzewidzianą wcześniej ekstrakcję zęba.
Do większości z wymienionych powikłań dochodzi sporadycznie i mijają szybko , bez śladu, to jednak nie należy planować poważnych zabiegów stomatologicznych przed ważnymi wydarzeniami takimi jak np.: wyjazd na urlop czy rodzinna uroczystość.
Rozdział XII
Tryb składania skarg i wniosków, zapytań
- Skargi i wnioski Pacjentów przyjmowane i rozpatrywane są przez kierownika podmiotu leczniczego.
- Kierownik przyjmuje interesantów w swoich godzinach pracy.
- Podstawą do złożenia skargi jest nienależyte wykonanie zadań (świadczeń zdrowotnych) przez podmiot.
- Kierownik przyjmuje uwagi mające na celu ulepszenie organizacji i usprawnienie pracy przez podmiot.
- Skargi i wnioski rozpatruje kierownik (kierownik podmiotu).
- Skargi i wnioski składa się pisemnie lub ustnie w godzinach pracy podmiotu.
- Wnioski, skargi, zapytania dotyczyć mogą jedynie przedmiotowej działalności podmiotu.
- W sytuacjach niecierpiących zwłoki kierownik podmiotu rozpatruje skargi niezwłocznie, w pozostałych przypadkach w ciągu 14 dni od daty złożenia skagi/wniosku.
Rozdział XIII
Postanowienia końcowe
- Niniejszym regulamin zostaje wprowadzony na czas nie określony.
- Regulamin porządkowy wchodzi w życie po podpisaniu przez kierownika podmiotu.
- Wszyscy pracownicy podmiotu są obowiązani zapoznać się z treścią regulaminu oraz przestrzegać jego postanowień.
- Regulamin podmiotu oraz karta praw Pacjenta dostępne są w rejestracji.
- 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska zastrzega sobie prawo do zmian lub uzupełnienia regulaminu w dowolnym momencie.
- 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska nie ponosi odpowiedzialności za niedopuszczenie Pacjenta do wykonania wybranego zabiegu, w przypadku stwierdzenia przez fachowy personel medyczny 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska przeciwwskazań do poddania Pacjenta takiemu zabiegowi.
- Pacjent ponosi odpowiedzialność finansową za ewentualne szkody wyrządzone na terenie 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska z jego winy.
- Palenie tytoniu, picie alkoholu i używanie jakichkolwiek środków odurzających na terenie Gabinetu 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska jest zabronione.
- W przypadku niestosownego zachowania Pacjenta na terenie 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska , lub rażącego naruszenia porządku czy przebiegu procesu udzielania świadczeń, personel ma prawo odmówić lub przerwać świadczenie usługi i poprosić o niezwłoczne opuszczenie Gabinetu 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska. W takiej sytuacji 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska ma prawo do natychmiastowego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług i zatrzymania opłaty za usługę w pełnej wysokości, jako rekompensatę poniesionych strat i odszkodowanie z tytułu utraconych korzyści.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego. Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonania niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez sąd według właściwości ogólnej.
- Zasady ujęte w powyższym regulaminie funkcjonują w 4U Dental Clinic Dominika Kapuścińska z niewielkimi korektami i uaktualnieniami od 01.02.2020.